Hola noies, A primer cop d’ull els dossier és atractiu, amb una bona composició i tota la informació que ens podria caldre per desenvolupar alguna activitat amb els alumnes. No queda clar per a quin curs està dirigit però la informació esta ben redactada, es entenedora, senzilla i ordenada, tot i que en algunes paraules es podria haver posat un sinònim per fer-ho més entenedor. Té una bona presentació. També trobem que les fotografies s’adiuen i serveixen d’exemple de la informació a la que acompanyen. Bona feina. Està molt bé el fet d’anar posant als laterals del dossier petites notes de continguts, informació que pot interessar o preguntes que ens podem plantejar o qüestionar en un moment determinat. La lletra emprada fa que el dossier es pugui llegir amb facilitat i sigui interessant. Com a crítica, no entenem que a l’apartat de “el volcà i les seves parts” estigui el text en 3 columnes, despista una mica i no segueix la línia de la resta del dossier, trenca la bona estructura en la que heu començat. Per últim hi ha alguna errada ortogràfica i gramatical. Però en general molt bona feina!
Hola noies, Nosaltres considerem que el dossier en general és correcte. L'estructura i l'estètica és molt bona. La utilització d'imatges al llarg del text ajuden molt a entendre el contingut i, a més a més, tenen coherència amb el que s'explica. També pensem que les informacions que hi ha en un altre color per marcar el més important, al costat del text principal, estan molt bé. Finalment, creiem que tot el text està escrit normal i a la part del "volcà i les seves parts" ho heu fet en 3 columnes. Però creiem que està molt ben treballat.
Pel que fa a les activitats d’idees prèvies, comentar-vos que l’activitat és motivadora, introductòria i ens dóna informació dels coneixements previs dels alumnes en relació als volcans. Però, creiem que l’activitat d’idees prèvies no parteix gaire dels interessos dels alumnes. Per això, en aquest ítem us posem un bé.
En relació als objectius de les activitats, ens agradaria comentar que aquests són clars, estan ben redactats i són avaluables. D’aquí que creguem que us mereixeu un molt bé.
Quant als continguts procedimentals, pensem que les activitats permeten a l’alumnat seleccionar informació rellevant de fonts primàries i secundàries i sintetitzar-la, ja que els alumnes van a veure un volcà. De manera que els infants obtenen informació sobre els volcans de primera mà. Per això, pensem que us mereixeu un molt bé.
Els continguts de les activitats són rellevants i permeten que l’alumnat es quedi amb les idees més importants. Els continguts de les activitats són competencials, fan pensar i formen ciutadans crítics i compromesos, pel fet que les activitats fan reflexionar a l’infant sobre com s’ha maltractat el volcà Croscat i, perquè també han de buscar maneres de preservar-lo. Per tant, en aquests dos ítems hauríeu de tenir un molt bé. No obstant això, no s’acaba de veure que els continguts de les activitats parteixin de les inquietuds dels alumnes, perquè pensem que a partir d’un debat es podria extreure molta més informació sobre què és el què als infants els interessaria més aprofundir sobre el tema. Per això, creiem que en aquest ítem hauríeu de tenir un suficient. Comentar que els continguts de les activitats estan contextualitzats, pel fet que es va a veure un volcà a prop del lloc on viuen els alumnes. Però, pensem que el contingut no està gaire ben problematitzat. D’aquí que us posem un bé. Ens agradaria afegir que, en general, els continguts de les activitats permeten conèixer la visió de l’altre (l’alteritat), però no es promou la pluralitat ni l’atenció a la diversitat. L’alteritat la treballeu quan per exemple proposeu que els nens i nenes diguin què creuen que és un volcà i que a partir d’aquí comparteixin la seva idea amb els seus companys per tal que puguin veure punts de vista diferents sobre un mateix concepte. Per tant, en aquest ítem us posem un bé.
Les activitats segueixen el procés: idees prèvies, introducció de continguts, organització i aplicació. Per tant, en aquest ítem us mereixeu un molt bé.
Seguim sent la muralla de Girona, comentar que quant a la metodologia, els nens i nenes poden aprendre a partir de metodologies actives que promouen un aprenentatge significatiu, ja que es parteix de la metodologia d’ensenyament-aprenentatge reflexiva.
Pel que fa a l’avaluació, hem vist que les activitats no s’avaluen. D’aquí que us posem un insuficient.
En relació a la presentació de les activitats, comentar que utilitzeu recursos per facilitar la lectura. Els elements visuals són molt atractius i relacionats amb el tema, els mapes estan ben elaborats i les dades estan presentades correctament. Per això, creiem que us mereixeu un molt bé en aquest ítem.
Destacar que en l’ítem de consciència històrica, us mereixeu un molt bé, perquè les activitats permeten percebre la presència del passat en el present i la previsió del futur, quan, en primer lloc, pregunteu als infants sobre el passat: com s’ha maltractat el volcà Croscat?; després, sobre el present: què és per tu un volcà? quines parts té?; i, finalment, sobre el futur, en què es proposen aspectes per millorar les condicions en les quals es troba aquest volcà: com podríem cuidar-lo?
Com a propostes de millora, pensem que podríeu fer que els nens i nenes fessin una coavaluació dels vídeo-documentals que hagin fet els seus companys/es per tal de promoure una avaluació formadora. També, pensem que si els demaneu als alumnes que facin un documental, caldrà alguna sessió prèvia per treballar què són els documentals. No obstant això, la idea de fer un documental és bona.
Finalment, després d’haver avaluat les vostres activitats, des de per què es va enderrocar la muralla del Mercadal de Girona?, hem arribat a la conclusió que la nota final que hauríeu de tenir és un 7,5.
Activitats avaluades per Gemma Serres Segarra, Muriel Navarro García, Sandra Olmo Garcia i Alba Torres Gálvez.
Hola noies,
ResponderEliminarA primer cop d’ull els dossier és atractiu, amb una bona composició i tota la informació que ens podria caldre per desenvolupar alguna activitat amb els alumnes. No queda clar per a quin curs està dirigit però la informació esta ben redactada, es entenedora, senzilla i ordenada, tot i que en algunes paraules es podria haver posat un sinònim per fer-ho més entenedor. Té una bona presentació. També trobem que les fotografies s’adiuen i serveixen d’exemple de la informació a la que acompanyen. Bona feina. Està molt bé el fet d’anar posant als laterals del dossier petites notes de continguts, informació que pot interessar o preguntes que ens podem plantejar o qüestionar en un moment determinat. La lletra emprada fa que el dossier es pugui llegir amb facilitat i sigui interessant.
Com a crítica, no entenem que a l’apartat de “el volcà i les seves parts” estigui el text en 3 columnes, despista una mica i no segueix la línia de la resta del dossier, trenca la bona estructura en la que heu començat. Per últim hi ha alguna errada ortogràfica i gramatical. Però en general molt bona feina!
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarHola noies,
ResponderEliminarNosaltres considerem que el dossier en general és correcte. L'estructura i l'estètica és molt bona. La utilització d'imatges al llarg del text ajuden molt a entendre el contingut i, a més a més, tenen coherència amb el que s'explica. També pensem que les informacions que hi ha en un altre color per marcar el més important, al costat del text principal, estan molt bé.
Finalment, creiem que tot el text està escrit normal i a la part del "volcà i les seves parts" ho heu fet en 3 columnes.
Però creiem que està molt ben treballat.
Hola noies,
ResponderEliminarPel que fa a les activitats d’idees prèvies, comentar-vos que l’activitat és motivadora, introductòria i ens dóna informació dels coneixements previs dels alumnes en relació als volcans. Però, creiem que l’activitat d’idees prèvies no parteix gaire dels interessos dels alumnes. Per això, en aquest ítem us posem un bé.
En relació als objectius de les activitats, ens agradaria comentar que aquests són clars, estan ben redactats i són avaluables. D’aquí que creguem que us mereixeu un molt bé.
Quant als continguts procedimentals, pensem que les activitats permeten a l’alumnat seleccionar informació rellevant de fonts primàries i secundàries i sintetitzar-la, ja que els alumnes van a veure un volcà. De manera que els infants obtenen informació sobre els volcans de primera mà. Per això, pensem que us mereixeu un molt bé.
Els continguts de les activitats són rellevants i permeten que l’alumnat es quedi amb les idees més importants. Els continguts de les activitats són competencials, fan pensar i formen ciutadans crítics i compromesos, pel fet que les activitats fan reflexionar a l’infant sobre com s’ha maltractat el volcà Croscat i, perquè també han de buscar maneres de preservar-lo. Per tant, en aquests dos ítems hauríeu de tenir un molt bé. No obstant això, no s’acaba de veure que els continguts de les activitats parteixin de les inquietuds dels alumnes, perquè pensem que a partir d’un debat es podria extreure molta més informació sobre què és el què als infants els interessaria més aprofundir sobre el tema. Per això, creiem que en aquest ítem hauríeu de tenir un suficient. Comentar que els continguts de les activitats estan contextualitzats, pel fet que es va a veure un volcà a prop del lloc on viuen els alumnes. Però, pensem que el contingut no està gaire ben problematitzat. D’aquí que us posem un bé. Ens agradaria afegir que, en general, els continguts de les activitats permeten conèixer la visió de l’altre (l’alteritat), però no es promou la pluralitat ni l’atenció a la diversitat. L’alteritat la treballeu quan per exemple proposeu que els nens i nenes diguin què creuen que és un volcà i que a partir d’aquí comparteixin la seva idea amb els seus companys per tal que puguin veure punts de vista diferents sobre un mateix concepte. Per tant, en aquest ítem us posem un bé.
Les activitats segueixen el procés: idees prèvies, introducció de continguts, organització i aplicació. Per tant, en aquest ítem us mereixeu un molt bé.
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarSeguim sent la muralla de Girona, comentar que quant a la metodologia, els nens i nenes poden aprendre a partir de metodologies actives que promouen un aprenentatge significatiu, ja que es parteix de la metodologia d’ensenyament-aprenentatge reflexiva.
ResponderEliminarPel que fa a l’avaluació, hem vist que les activitats no s’avaluen. D’aquí que us posem un insuficient.
En relació a la presentació de les activitats, comentar que utilitzeu recursos per facilitar la lectura. Els elements visuals són molt atractius i relacionats amb el tema, els mapes estan ben elaborats i les dades estan presentades correctament. Per això, creiem que us mereixeu un molt bé en aquest ítem.
Destacar que en l’ítem de consciència històrica, us mereixeu un molt bé, perquè les activitats permeten percebre la presència del passat en el present i la previsió del futur, quan, en primer lloc, pregunteu als infants sobre el passat: com s’ha maltractat el volcà Croscat?; després, sobre el present: què és per tu un volcà? quines parts té?; i, finalment, sobre el futur, en què es proposen aspectes per millorar les condicions en les quals es troba aquest volcà: com podríem cuidar-lo?
Com a propostes de millora, pensem que podríeu fer que els nens i nenes fessin una coavaluació dels vídeo-documentals que hagin fet els seus companys/es per tal de promoure una avaluació formadora. També, pensem que si els demaneu als alumnes que facin un documental, caldrà alguna sessió prèvia per treballar què són els documentals. No obstant això, la idea de fer un documental és bona.
Finalment, després d’haver avaluat les vostres activitats, des de per què es va enderrocar la muralla del Mercadal de Girona?, hem arribat a la conclusió que la nota final que hauríeu de tenir és un 7,5.
Activitats avaluades per Gemma Serres Segarra, Muriel Navarro García, Sandra Olmo Garcia i Alba Torres Gálvez.